Prishantering

Avancerade avslutstekniker

Känner du liksom jag en viss frustration när du har att göra med kunder som inte kan bestämma sig, vill tänka lite på saken, klagar på att du är för dyr, behöver fråga frun eller kollegan eller chefen eller mamma eller vem den nu kan vara som ska säga åt personen i…

Snabba beslut eller vill vänta ett tag?

Snabba beslut eller vill vänta ett tag?

Du som säljare, säljchef eller småföretagare har säkert varit med om alla möjliga kundtyper och fått använda en massa olika sätt för att förstå vad kunden vill eller kanske inte vill, vad kunden menar eller vad problemet egentligen är. Tänkte därför testa om du har praktiserat det här avslutet någon…

Avslutsteknik att börja lära sig för 2014

Avslutsteknik att börja lära sig för 2014

Nytt år och nya möjligheter heter det och vad innebär det för dig? Kommer du att våga ställa avslutsfrågan lite oftare i år än förra året? Jag hoppas det för du är värd att göra fler affärer om du läser det här inlägget. Du har valt att bli bättre på…

Hanterar du invändningar eller bemöter du kundens kommentarer? Del 9 i miniserien om varför vi inte kommer till avslut

Hanterar du invändningar eller bemöter du kundens kommentarer? Del 9 i miniserien om varför vi inte kommer till avslut

I den näst sista delen i miniserien om varför vi som säljare inte kommer till avslut så har turen kommit till en väldigt vanlig händelse i säljsammanhang. Invändningar. Eller hur är det nu? Är det en invändning eller bara en åsikt eller kommentar? Och hur hanterar du skillnaden som säljare?…