Avslutsteknik för den kund som behöver fråga sin kollega först

Avslutsteknik för den kund som behöver fråga sin kollega först

Avslutsteknik för den kund som behöver fråga sin kollega först

– Jag behöver diskutera det här med min kollega

– Absolut kan du göra det, låt mig bara berätta vad som händer under tiden ni väntar:

  1. Du och ditt företag kommer fortfarande att behöva produkten.
  2. Det kostar dig pengar att INTE ha produkten.
  3. Ingenting förändras när vi lägger på luren, förutom att priserna kan gå upp.

– Låt oss komma igång nu istället, så att du kan fokusera på andra viktigare saker.

 

Med det här avslutet så försöker du motverka att beslutet förhalas, eftersom du presenterar vad som händer om kunden låter bli att köpa. När kunden förstår vad som händer om köpet uteblir, så kan det göra att man väljer att slå till direkt. Det här är bara en av flera avslutstekniker som jag lär ut vad det gäller de personer som ska tänka lite på saken. Det här är en av över 60 avslut som jag skrivit ner i en kommande bok. Kommentera gärna!

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *